.

.

niedziela, 24 listopada 2013

Na rozgrzewkę

Przy takiej pogodzie tylko gorąca czekolada i ciasto marchewkowe z cynamonem i imbirem. Jak je piekłam w domu zapachniało mi już świętami. Brakuje tylko śniegu, którego możemy się spodziewać podobno już jutro. Skończyłam jeden sweter, robię, a właściwie kończę drugi, ale ostatnio było dość pochmurno, żeby wyszły w miarę dobre zdjęcia. Poczekam więc na jakieś przebłyski i wtedy wrzucę fotki.Na razie tylko ciacho:
i w duecie z czekoladą:
Przepis na ciasto marchewkowe:
  • 4 jajka,
  • 1 i szklanka cukru,
  • 2 szklanki mąki,
  • 1 i ¼ szklanki oleju rzepakowego,
  • 2 i ½ szklanki startej marchewki (tarka jarzynowa),
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • łyżeczka sody oczyszczonej,
  • łyżka cynamonu,
  • łyżeczka sproszkowanego imbiru,
  • szczypta soli

Jaja w całości utrzeć z cukrem na puszystą masę.
Dodać, wymieszane razem: mąkę, proszek do pieczenia, sodę i przyprawy cały czas mieszając. Następnie dodać olej i startą marchewkę. Wszystkie składniki razem dokładnie wymieszać.

Ciasto wyłożyć do formy (ja piekłam w tortownicy) i piec w rozgrzanym piekarniku do 200°C około 50minut. Można posypać cukrem pudrem.


4 komentarze:

  1. Marchewkowego ciasta jeszcze nigdy nie jadłem :) ale wygląda mega apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. marchewkowe ciasto już jadłam i rzeczywiście smakuje wyśmienicie..ja dodawałam przyprawy do piernika..mniam mniam..ale miałaś smakowicie w weekend:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aleee bym zjadła takie ciasto! Dzięki za przepis :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis z programu "Zdrowie na widelcu", ale ja zmniejszyłam troszkę ilość cukru:)

      Usuń