.

.

sobota, 4 maja 2013

Styropian

Przepis znalazłam już dawno w sieci, wydrukowałam i schowałam do mojego segregatora z przepisami. No i mnie wreszcie natchnęło. Mojej rodzince smakuje, następnym razem jednak zamiast śmietany dam jogurt.
 Raylanawrosia art miło mi, że jesteście moimi obserwatorkami:)
Składniki na ciasto:

3 szklanki mąki pszennej tortowej
1/2 szklanki cukru
1 kostka margaryny miękkiej
5 żółtek
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Składniki na masę:

1 l śmietany 18%
1/2 szklanki cukru
1 budyń śmietankowy
1 łyżka mąki ziemniaczanej
200 g wiórek kokosowych
piana ubita z 5 białek
powidła
Zagnieść ciasto z podanych składników, podzielić na 2 części . Formę wyłożyć papierem do pieczenia. 
Połową ciasta  wyłożyć formę i podpiec w temperaturze 180 stopni ok.15 minut.
Drugą połowę ciasta odłożyć do lodówki.
  Śmietanę wymieszać z cukrem,cukrem waniliowym,budyniem,wiórkami kokosowymi na gładką masę. Delikatnie wmieszać pianę ubitą na sztywno z białek.
Podpieczony spód wysmarować powidłami, wyłożyć masę i na to zetrzeć drugą część ciasta. Piec ok. 50 minut w temperaturze 180 stopni.

2 komentarze:

  1. Wygląda pysznie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że nie mogę Cię poczęstować;)

    OdpowiedzUsuń