.

.

niedziela, 24 lutego 2013

Na osłodę

Kończą się ferie i dlatego na pocieszenie upiekłam dzieciakom ciasto budyniowe z jabłkami.
 
Postanowiłam również wrzucać od czasu do czasu na bloga moją kulinarną twórczość, bo to lubię:)
Do grona obserwatorów dołączyły Anka  Małgorzata witajcie:)


Składniki na ciasto:
50 dkg mąki
25 dkg margaryny
1 szklanka cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki jogurtu
2 całe jajka

 kilka jabłek

Masa budyniowa:
1,5 litra mleka
4 torebki budyniu śmietankowego lub waniliowego z cukrem

PRZYGOTOWANIE:
  Wszystkie składniki zagnieść (posiekać margarynę) i wyrobić na jednolitą gładką masę. Schłodzić przez 30 minut w lodówce. Następnie połowę ciasta rozwałkować. Tak przygotowanym ciastem wyłożyć spód prostokątnej blachy.
Jabłka obrać, pokroić w ósemki, rozłożyć na cieście.
Ugotować budyń. Ciepłym budyniem zalać warstwę jabłek. Przykryć kolejną warstwą ciasta. Ja po rozwałkowaniu drugiej warstwy nawijam ją na wałek i tak przenoszę na ciasto
Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 170-180° C i piec około 50 minut. Ciasto jest gotowe, gdy zarumieni się na złoty kolor. Można posypać cukrem pudrem.

4 komentarze:

  1. Ciasto wygląda smakowicie - trochę przypomina napoleonkę. Muszę pokazać córci - teraz ona zajmuje się pieczeniem:)
    Dziękuję za odwiedzinki u mnie i ciepłe komentarze:) Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczne, może i ja się na takie skusze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre, proste i chyba nawet nie takie kaloryczne:)

      Usuń